Sunday, December 22, 2013

Mama & Papa



Projek penutup untuk tahun 2013. Alhamdulillah siap juga akhirnya bantal yang pada mulanya hanya untuk dijadikan hiasan katil. Tapi nampak gayanya ada yang berkenan buat peneman mimpi.

Sebenarnya sudah lama saya tidak menyentuh sewing machine dan overlock. Memandangkan Che Awang Bongsu sudah pandai bermain dengan kakak dan abang, inilah peluang saya.

Pernah satu ketika dahulu, ketika Che Awang Bongsu baru pandai merangkak, dia telah menekan paddle overlock saya. Apalagi, habis putus benang-benang! Sangat 'bercinta' untuk memastikan benangnya 'dikait' dengan baik.

Cross stitch adalah satu hobi yang tidak dapat saya tinggalkan. Selesai segala kerja rumah, waktu rehat saya suka memegang benang dan menyulam. Tapi saya juga rindukan smocking. Mungkin bila ada peluang saya suka nak belajar untuk menjahit bead.

No comments:

Post a Comment