Wednesday, July 2, 2014

Beg Sulam Ribbon


Alhamdulillah! Syukur Allah permudahkan urusan menyiapkan dua biji beg sulam ribbon. 

Saya minat dengan ribbon embroidery beberapa tahun lepas. Mulanya saya membeli sebuah buku import di Kinokuniya. Saya cuba untuk menyulam tetapi gagal. 

Dua tahun lepas, seorang sahabat menwar-warkan tentang kelas sulam ribbon yang diusahakan oleh Kolej Komuniti dengan seorang guru sulam ribbon yang terkenal-Puan Halina Hadi. 

Rupanya kita perlu berguru. Alhamdulillah, banyak yang saya belajar dari beliau. Bukan setakat belajar sulam ribbon tetapi dapat ilmu membuat beg dan secara tak langsung dapat juga beberapa resepi-resepi.

Sekarang saya sudah dapat menyiapkan beberapa tempahan beg sulam ribbon. Semoga Allah permudahkan segala urusan saya.

No comments:

Post a Comment